Bug 119 - Preferencje/Prywatność/Ciasteczka
Summary: Preferencje/Prywatność/Ciasteczka
Status: VERIFIED WORKSFORME
Alias: None
Product: Firefox
Classification: Tłumaczenia oprogramowania
Component: Ogólne (show other bugs)
Version: nieokreślona
Hardware: Wszystkie Wszystkie
: P3 trywialny
Assignee: Zbigniew Braniecki
QA Contact: Marek Stępień
URL:
Depends on:
Blocks:
 
Reported: 2004-06-17 08:55 CEST by Piotr Chyliński
Modified: 2009-01-02 03:22 CET (History)
1 user (show)

See Also:


Attachments

Description Piotr Chyliński 2004-06-17 08:55:48 CEST
W panelu "Ciasteczka" pojawia się do wyboru punkt "Zwyczajnie akceptuj ciasteczka". Sądząc z 
kontekstu, wydaje mi się, że lepiej by brzmiało "Akceptuj wszystkie ciasteczka".
Comment 1 Zbigniew Braniecki 2004-06-17 13:08:30 CEST
Niestety mylisz sie.
To oznacza cos co wrecz trudno jest wytlumaczyc. "Zwyczajnie akceptuj
ciasteczka" oznacza "postepuj wedlog normalnych regul akceptacji ciasteczek
opisanych w managerze ciasteczek" - czyli odrzuca te ktore sa zabronione itp.
itd., a reszte zaleznie od ich woli. Dwa pozostale pola na sztywno okreslaja
zachowanie i to jedno jest do przywrocenia "zwyczajnego zachowania". Dlatego
"akceptuj wszystkie ciasteczka" mimo, ze lepiej brzmi nie oddaje sensu.
Comment 2 Piotr Chyliński 2004-06-17 13:27:44 CEST
(W odpowiedzi na komentarz #1)
> Niestety mylisz sie.

Tak, dopiero teraz spojrzałem do wersji anglojęzycznej. Moja kulpa.

> To oznacza cos co wrecz trudno jest wytlumaczyc. "Zwyczajnie akceptuj
> ciasteczka" oznacza "postepuj wedlog normalnych regul akceptacji ciasteczek
> opisanych w managerze ciasteczek" - czyli odrzuca te ktore sa zabronione itp.
> itd., a reszte zaleznie od ich woli. Dwa pozostale pola na sztywno okreslaja
> zachowanie i to jedno jest do przywrocenia "zwyczajnego zachowania". Dlatego
> "akceptuj wszystkie ciasteczka" mimo, ze lepiej brzmi nie oddaje sensu.

Rzeczywiście, ale to słowo "zwyczajnie" strasznie źle brzmi. Może lepiej by brzmiało "standardowo"? 
"Akceptuj ciasteczka standardowo"? A może zmiana formy na "Zwyczajna akceptacja ciasteczek" lub 
"Standardowa akceptacja ciasteczek"?

Comment 3 Zbigniew Braniecki 2004-06-17 15:01:09 CEST
marcoos: co ty na to? 
Comment 4 Marek Stępień 2004-06-17 15:12:03 CEST
Forma czasownikowa ("akceptuj", a nie "akceptowanie") powinna zostać, bo
praktycznie wszystkie inne opcje w ten sposób tłumaczymy, moze z pojedynczymi
wyjątkami.

Natomiast, jeśli ktoś znajdzie lepsze słowo niż "zwyczajnie", to się nie będę
spierał. Ale "standardowo" mi nie pasuje, szczerze mówiąc.

Gandalf, ustawiłeś wersję docelową na 1.0... Czyli co? Odkładamy decyzję do 1.0,
a 0.9 wychodzi ze "zwyczajnie akceptuj"?
Comment 5 Zbigniew Braniecki 2004-06-17 15:32:34 CEST
tak. skonczylem tlumaczenie i zamykam je, bo inaczej nigdy tego nie wydamy :) 
Nastepne bledy ida do 1.0beta 
Comment 6 Piotr Pielach 2004-06-17 23:05:51 CEST
(W odpowiedzi na komentarz #4)
> Natomiast, jeśli ktoś znajdzie lepsze słowo niż "zwyczajnie", to się nie będę
> spierał. Ale "standardowo" mi nie pasuje, szczerze mówiąc.

A może:
"Akceptuj ciasteczka zgodnie z domyślnymi regułami"
"Akceptuj ciasteczka według domyślnych reguł"

Comment 7 Marek Stępień 2004-06-17 23:06:54 CEST
Nie, bo to nie muszą wcale być domyślne reguły. :)
Comment 8 Piotr Pielach 2004-06-17 23:51:48 CEST
(W odpowiedzi na komentarz #7)
> Nie, bo to nie muszą wcale być domyślne reguły. :)
W pewnym sensie są to domyślne reguły. Ale mniejsza o to.
Zastanawia mnie czemu sięgamy prawą ręką do lewej kieszeni... :)
Przecież mogłoby być:

"Akceptuj wszystkie, prócz zabronionych" 

Lub coś podobnego! Przecież to właściwie tłumaczy ten mechanizm?
Chyba że jeszcze czegoś nie wiem... :(
Comment 9 Piotr Chyliński 2004-06-17 23:57:16 CEST
(W odpowiedzi na komentarz #8)
> (W odpowiedzi na komentarz #7)
> > Nie, bo to nie muszą wcale być domyślne reguły. :)
> W pewnym sensie są to domyślne reguły. Ale mniejsza o to.
> Zastanawia mnie czemu sięgamy prawą ręką do lewej kieszeni... :)
> Przecież mogłoby być:
> 
> "Akceptuj wszystkie, prócz zabronionych" 
> 
A może po prostu "Akceptuj według zwykłych reguł"? Żeby przenieś akcent zwyczajności z 
akceptowania na reguły.

Comment 10 Marek Stępień 2004-06-18 00:07:49 CEST
(W odpowiedzi na komentarz #9)
> A może po prostu "Akceptuj według zwykłych reguł"?

W końcu jakaś sensowna propozycja. :)

Gandalf, co ty na to?
Comment 11 Zbigniew Braniecki 2004-06-18 00:21:46 CEST
mi tez sie podoba.
TM->1.0
Comment 12 Zbigniew Braniecki 2004-09-19 06:50:59 CEST
to juz chyba nieaktualne?

Proponuje WONTFIX
Comment 13 Marek Stępień 2004-09-20 21:06:00 CEST
Tak, niekatualne. Sposób wyboru metody akceptacji ciasteczek zmienił się w 1.0PR.

WORKSFORME (bo problem przestał istnieć).
Comment 14 Marek Stępień 2004-10-22 18:03:23 CEST
VERIFIED (masowa weryfikacja starych bugów)
Comment 15 Zbigniew Braniecki 2005-02-03 20:38:25 CET
mass prio/severity change. Przepraszam za spam :(
Comment 16 Marek Stępień 2005-03-18 19:49:38 CET
Masówka. Likwidacja produktu "Firefox pl-PL", błędy zostały przeniesione do
produktu Lokalizacje, komponent Firefox.

Note You need to log in before you can comment on or make changes to this bug.